Day 5, 5/4/2018
Kuta, Bali

Tanah Lot

Hari ni pagi2 kami di jemput Nanda(driver) yang kakak angkat Sis recommend. Nanda sampai pukul 8am tunggu kami kat lobi dan pagi ni kami nak ke Tanah Lot. Tanah lot ni temple, kat Bali ni memang banyak temple, kuat agama Hindu kat sini. Tanah Lot ni cantik la sebab tempat dia tepi laut memang cantik untuk bergambar. Settle pusing dalam ni kami proceed ke Uluwatu temple pulak sebab perjalanan nak ke Uluwatu ni agak jauh dari Kuta so kene bertolak awal kalau lambat takut tiket untuk tengok "Kechak Dance" habis kata Nanda. Otw ke Uluwatu kami stop lunch di Restoren yang famous dengan ayam betutu bali. Kata Nanda tulang ayam tu boleh makan tapi tak lembut pon. Kami order la ayam famous tu dengan  pecal dan jus alpukat jus favrot Sis.




Sis suka ukiran pintu gerbang ni
 so x kesah la ramai orang pon nak bergambar kat sini gak

Kat restoren ni ada surau so sementara tunggu makanan sampai kami take turn solat dulu.  Lepas makan kami teruskan perjalanan. Kami sampai Uluwatu dalam pukul 4pm orang tak ramai lagi tapi semakan ramai bila bertambah masa. Tiket kat sini Nanda yang settle kan dia suruh kami pusing bergambar kemudian dia datang bawa tiket show "Kecak Dance". Lepas dapat tiket Nanda suruh kami terus pilih seat sebelum pentas penuh orang untuk dapat tempat duduk yang view cantik untuk ambil amek gambar. Untuk view cantik korang pilih centre stage yang mengadap laut bila sunset memang terbaek view yang korang dapat tengok. Show ni penuh spiritual sebab sebelum persembahan akan ada pak cik pakai kopiah akan keliling macam sembahyang di keliling pentas persembahan. Ingat Jangan lambat sebab seat akan penuh.

ni la ayam betutu bali yang famous tu

Pada Sis Kecak dance ni wajib tengok bagi yang first time ke sini. Sis suka sebab background view dia memang mahal, tapi kalau buat dalam tempat bertutup mungkin tak se wow ni. Lepas show kita boleh bergambar dengan pementas. Kononnya malam ni nak dinner di Jimbaran tempat famous sunset nye tapi di sebabkan plan kami semua dah bertukar sebab lambat keluar dari Nusa Penida dan matahari pon dah berlabuh kat Uluwatu ni so Sis decide nak terus ke hotel je. Malam ni kami tidur di 18 Suite Villa Loft kononnya untuk last day ni kami dah tak ke mana dan nak relax kat hotel tapi akhirnya sampai hotel pukul 10pm jugak malam ni dapat la kami merasa berapa jam je lagi sebelum check out dari Villa ni.


Kecak dance

selfie dulu dengan Hanoman sebelum balik

Sampai Villa pon dah pukul 10pm. Lepas check-in, ingat nak makan order dari hotel je tapi bila nampak ada pork dalam menu maka Suami beli megi cup di mart yang ada luar hotel je. Malam ni kami dinner maggi cup je. Villa ni dekat dengan Airport sebab esok dah nak balik so pilih yang dekat Airport je takut macet. Sebelum balik esok nak singgah shopping souvenir lagi kat Agung Bali so sini ke Airport sangat dekat dalam 15min je by car. Villa ni 2 tingkat, kat bawah ada pool, dapur, toilet, tilam, tv, mini fridge, kat atas pulak bilik tidur, toilet atas ada bathtub, kat atas pon ada tv. Sini sangat selesa, sesuai untuk honeymoon.

ni gambar kat bawah


ni bilik kat atas



ni toilet dalam bilik atas












Comments

Popular posts from this blog

HONEYMOON TRIP, BALI - APRIL 2018