Day 4- 4/4/2018
Nusa Penida

Hari  ni kalau ikut plan asal kami dah patut keluar pulau pagi untuk ke Kuta pula tapi di sebabkan Sis nak snorkelling di sini jadi kami tukar time naik bot ke tengahari untuk ke Kuta.  So hari ni kami beli pakej snorkelling ke 4 pulau dengan kedai yang ada kat tepi pantai tempat kami turun bot dari Lembongan. Harga pakej murah je dalam rm50 sorang siap snorkeling gear life vest, snorkel mask dan fin. Kami di bawa ke Big budha, Manta spot, Big fish spot dan last sekali ke Paradise Island. Arus di Big Buddha pagi ni agak kuat boatman pesan tarik tali yang ada takut arus tolak jauh. Sis tak dapat share gambar Big Buddha statue yang ada di dasar laut sebab Sis lupa bawa Hd Cam Sis ke Bali.
ni kat spot Big Buddha

Next spot kami di bawa ke Manta bay di sini memang ada tapi susah nak nampak sebab dia laju tak datang dekat pon sebab banyak sangat bot yang ada kat sini manta pon takut, kat sini sekejap je. 
Next kami ke big fish spot Sis turun dari bot, ada pulak pekerja yang bagi makan kat ikan besar tu sengaja campak makanan ikan dekat Sis apa lagi datang la ikan besar tu depan Sis menjerit dengan minah salleh tu menjerit geli besar hitam kot tak cantik. Suami Sis yang mula2 taknak  turun tu pon terus datang kat Sis bagitau ikan yang dorang campak tu berdarah Sis geli terus naik bot.


Paradise Island

Last spot kami di bawa ke Paradise Island memang macam paradise cantik ala2 pulau tropika , air kat sini pon tenang dengan coral dan ikan yang cantik2. Bila semua dah naik boat kat sini kami pon di bawa balik. Yang best nye trip ni boatman tak bagi time pon ikut sukati kami je nak bape lama dan masing2 pon tau je bila nak naik takde yang lambat pon.  Dalam bot kami ada 5 lagi pax yang lain  termasuk 2 boatman ada 9pax semua. Kalau anda nak private taknak campur pon ada Cuma bayar je la harga Sis taktau sebab tak tanya.


tenang jer

Lepas snorkeling kami balik bilik untuk mandi dan siap beg pon dah siap packing untuk ke Kuta naik bot pukul 1.30pm yang kami beli dengan Maruti Express sederet tempat kami turun bot dan beli pakej snorkeling. Settle return motor kami tunggu bot sementara tunggu passenger lain kami lepak minum kat café betul2 tepi laut sini view cantik background laut biru bukan nak minum sangat pon tapi nak view tu beli la coke setin dapat lepak situ sambil berfoto. 


Cafe di Maruti Express
Oh Sis nak share dengan korang orang2 kampung kat Pulau ni baik2, sebab one day before balik tu Sis singgah beli air kat kedai sebelah hotel kami, hari nak balik baru ingat nak pakai kasut xde naseb ingat singgah kedai tu semalam. Elok je kasut Skechers Sis ada kat tempat yang Sis tinggalkan semalam owner dia biar kat situ tak hilang pon. So nak bagitau kat korang sini selamat orang baik2 so korang boleh bercuti dengan aman kat sini tak payah nak takut macam2. Semoga ketemu lagi Nusa..







Comments

Popular posts from this blog

HONEYMOON TRIP, BALI - APRIL 2018