Day 4, 4/4/2018
Kuta, Bali

Dari Nusa tadi kami turun di Sanur lagi tempat kami naik bot masa pergi ke Nusa Lembongan, dan kami dah ditunggu supir yang akan hantar kami ke hotel di Kuta. Supir ni dah termasuk dalam return transport dengan Maruti Express yang suami booked online. Malam di kami tidur Pops hotel di Kuta, kami booked awal dari Agoda. Hotel2 kat bali ni memang murah harga 100,200 dah boleh dapat bilik selesa. Hotel ni nampak baru masa kami sampai, agak trendy jugak la pintu toilet pon unik. Kami pilih hotel ni sebab within walking distance area Kuta beach. Supir hantar betul2 depan hotel so jangan takut di tipu ye bagi yang nak tempah online tu tapi direct ke Website official la.


View Pop hotel dari bilik kami

Selesai qada solat dan mandi kami keluar cari dinner di pantai Kuta ada stall jual bakso kakak yang jual tu pakai tudung so tanya dia cakap halal kami makan kat tempat dia je siap ada meja lagi. Lepas makan kami beli jagung bakar yang ada di bakar kat tepi pantai situ dan di tabur bumbu atas jangung bakar tu memang sedap korang mesti try kalau korang jumpa. Langit senja kat Bali ni cantik lain macam la kalau korang kat tepi pantai jangan lupa enjoy sunset sebab pada aku cantik sangat langit sini.

dinner @ Kuta beach

Jagung bakar sedap

Lepas enjoy sunset kami pon jalan ke kedai yang ada kat sekitar Kuta beach ni, masuk Hard Rock ingat nak beli la t shirt tapi design xde yang berkenan tak secantik design yang ada macam kat Hong Kong, so tak beli pon. Lepas tu round kedai2 tepi jalan yang ada jual beg straw bulat yang femes dari Bali ni kalau korang nak beli boleh beli kat kedai2 tepi jalan yang ada kat kuta Beach ni lagi murah dari yang di jual kat Agung Bali. Kalau korang confirm nak beli korang nego la harga.

Hard Rock Bali

Kat sini pon ada Shopping Mall tau nama dia "Beachwalk Shopping Centre". Cantik la mall ni konsep open air, nampak modern and kedai2 yang ada kat KL pon banyak dalam ni macam H&M, Quicksilver , Topshop, Starbucks and banyak lagi la kedai best2 dalam ni so shopaholic korang x kan boring kat sini! Puas jalan kami lepak minum try air apricot xde kat KL,beli kat mart macam 7e, sedap nanti Sis share gambar kat last entry. Cukup jalan2 harini kami balik bilik, esok pagi2 supir akan jemput untuk 1 day tour.
 
Beachwalk Shopping Centre

ni la interior Beachwalk mall ni.. Best kan




Comments

Popular posts from this blog

HONEYMOON TRIP, BALI - APRIL 2018