Avillion Admiral Cove, Port Dickson.
27 April 2019

Assalammualaikum dan salam sejahtera Dear Readers.. Sis & family baru lepas balik bercuti di PD. Sis berbesar hati untuk share percutian kali ni atas pengalaman menarik yang kami terima dari hotel yang Sis pilih, jadi tulisan kali ni kredit Sis buat Avillion Admiral Cove PD.

Avillion Admiral Cove terletak di jalan Pantai Si Rusa, PD.  Admiral Cove berada dalam kawasan dia saja di mana tak bercampur dengan hotel lain. Di jalan masuk ke hotel akan ada signboard Avillion Admiral Cove dan masuk saja di situ.

Kami tiba di hotel jam 3 petang iaitu time check-in hotel, waktu pendaftaran Sis di beritahu yang bilik tak siap lagi, tapiiii Front Officer berkenaan bagitau dia upgrade bilik premium yang Sis booked ke Studio Street iaitu SEAVIEW!!! dengan happynya Sis pon spontan keluar dari mulut "yayyy tq Cikkk". Alhamdulillah rezeki kami sekeluarga dapat bilik Studio Street seaview tanpa extra charge.

view dari bilik kami

Studio Street ni besar dan sangat selesa. View kiblat pulak mengadap laut  memang WOW!! Selesai solat asar kami berjalan ke kawasan pantai. Pantai berdekatan dengan hotel cuma jalan kaki dari lobi hotel keluar di main gate hotel, dalam 2min sampai. Kami sekejap je di pantai, anak Sis nak mandi di swimming pool. Swimming pool agak luas dan connected antara kawasan kanak2 dan dewasa.

kiblat arah laut

swimming pool

Di pool ada bar kecil untuk anda order minuman atau makanan sambil tunggu anak2 swimming. Towel juga tersedia di bar, so minta saja towel dengan staf hotel yang bertugas.  Jam 7 kami naik bilik untuk enjoy sunset dalam bilik je.

waktu senja

Pagi next day kami breakfast buffet di Traders Food Shop, harga bilik termasuk breakfast untuk 2 dewasa dan 1 budak. Pilihan makanan banyak tapi kami tak rasa semua makanan yang ada so tak boleh nak komen rasa. Dalam kawasan hotel banyak aktiviti yang di sediakan antaranya Gym dan Children's Playroom, complimentary. Terdapat juga aktiviti berbayar seperti kayak dan lain2. Anda boleh refer manual book yang di sediakan dalam bilik untuk aktiviti2 yang ada.

Marina views from Traders Food Restaurant

Sis rate Avillion Admiral Cove ni 9/10 untuk view hotel yang sangat cantik dengan bangunan rekaan  English Classic, Marina port, harga bilik yang sangat berbaloi, bilik yang selesa dan layanan staf dari pihak hotel yang baik. Tips Sis untuk anda yang nak view cantik dari bilik, anda boleh pilih Studio Street macam yang Sis dapat ni atau Panorama room dengan view Marina. Sekian tq for reading..

view from room no. 1300

Marina @ Avillion Admiral Cove, PD

Popular posts from this blog